ניהול זמן הוא משהו שכולנו שואפים להיות טובים בו, אבל לעתים קרובות זה נראה מסובך מדי להקים מערכות שעובדות, אז אנחנו נוטשים את זה לפני שממש נכנסים לזה, או אחרי שלא נותנים לשום גישה חדשה מספיק זמן כדי להפוך להרגל.

אתה יכול לנהל את הזמן שלך בצורה יעילה יותר, גם אם לא היית כל כך טוב בזה בעבר. להלן 8 טיפים פשוטים לניהול זמן שיעזרו לך לשפר את כישורי ניהול הזמן שלך.

  1. עקוב אחר הזמן שלך

זהו אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל הנוגע לניהול זמן. מעקב אחר הזמן שלך יגלה במדויק איך אתה מבלה את היום שלך ויעזור לך לשפר את דפוסי העבודה שלך. אתה צריך לדעת מה צריך לתקן לפני שמתחילים לתקן את זה.

עקוב אחר שעות העבודה שלך, כמה זמן אורכת הנסיעה שלך, כמה זמן אתה מבלה במחשב, במכונית, שימוש בתחבורה ציבורית, מנוחה, מפגשים חברתיים, אימון וכו'.

יש אפליקציה כמעט לכל היבט בחייך, אז שקול להשתמש בה כדי להפיק את המרב מהיום שלך.

  1. תעדף את רשימת המטלות שלך

לאחר שגילית מה הם הדברים החשובים שעליך לעשות במהלך יום-יום, תצטרך להתחיל לתעדף אותם. נוהג נפוץ הוא לדרג את המשימות שלך בהתאם לדחיפותן ולקושי שלהן. התמודדות תחילה עם המשימות הדחופות והקשות ביותר תגרום לשארית היום לעבור בקלות רבה יותר.

  1. עבודה ללא הפרעות

מחקרים עדכניים הראו שהפרעות כמו שיחות טלפון, הודעות טקסט, מיילים וכניסות בלתי מוקדמות הן כל כך מפריעות שלוקח יותר זמן לחזור למסלול מאשר בפועל כדי להשלים את המשימה, כי יש לנו Set Up Time, אנו מכיילים את עצמנו מחדש לכל משימה, יש לנו זמן היערכות.

אתה צריך לפחות כמה שעות של עבודה ללא הפרעה בכל יום - זה חשוב גם כשעובדים במשרד ובמיוחד, נוכח השינויים שחווה עולם התעסוקה מאז התפרצות הקורונה, בעבודה בבית.

למד להתנתק מהעולם החיצון ועורר את היצירתיות שלך. בדקו את האימייל שלכם בשעות מסוימות, והודיעו לעמיתים ולחברים שלכם שבין שעות מסוימות לא ניתן להפריע לכם אלא אם כן מדובר במשהו דחוף ביותר שדורש את תשומת לבכם.

  1. אל תבצע ריבוי משימות

למרות שנראה שהכל סביבנו קשור בריבוי משימות, מחקרים מראים שזה לא טוב לבריאות הנפשית שלנו, לא יעיל והתנהגות זו למעשה תגרום לך להיות פרודוקטיבי פחות.

ריבוי משימות יקשה עליך להתרכז, מה שיוביל לשכוח מידע חשוב וזה בתורו ידרוש יותר מאמץ מצידך כדי לעקוב אחר הכל. זה אומר שבסופו של יום תהיו עייפים יותר, ועם הזמן זה כנראה יגרום לכם להתרעם על העבודה שלכם.

  1. אל תהיה פרפקציוניסט

חשוב מאוד לעשות את העבודה שלך היטב, אבל אל תבזבז יותר מדי זמן על 1% שאף אחד אחר מלבדך לא יבחין בו, אני קורא לזה אומנות החיפוף ?, זה למעשה הבדלה בין העיקר לתפל. בחרו במה אתם מבזבזים את זמנכם בחוכמה ושקול מה פשוט יבזבז את זמנכם. אם אין לך פתרון, התמקד במשימות האחרות שלך וחזור אליו מאוחר יותר. אין טעם לזרוק הכל עבור משימה אחת.

  1. הימנעו ממדיה חברתית בזמן העבודה

להיות פעיל חברתית באינטרנט דורש זמן ומאמץ, שצריך להשקיע במשימות העומדות על הפרק. אם העבודה שלך מחייבת אותך איכשהו להתמודד עם מדיה חברתית, השתמש בכלים שירכזו את העדכונים החברתיים שלך במקום אחד.

בדרך זו אתה לא מפסיד יותר מדי זמן בפרסום ומעקב אחר זרמי החדשות שלך.

  1. קח זמן להירגע

לא פחות חשוב לעבוד ביעילות, לקחת זמן להירגע ולמצוא שלווה חשוב לפחות באותה מידה. אתה צריך למצוא זמן להתנתק מהכל כמה פעמים ביום על ידי הפסקות קצרות והכי חשוב, לקבל כמה שבועות של חופשה בכל שנה כדי להתרחק מהכל.

כמה מהיזמים המצליחים ביותר התוודו שזה משפר את היצירתיות שלהם ואת הדחף שלהם לעבוד קשה יותר ויותר.

  1. תזונה

תזונה היא מרכיב מרכזי ביכולת שלנו לתפקד ככלל ובמיצוי היכולות הקוגניטיביות שלנו בפרט. אנו ממליצים מאוד להתייעץ עם תזונאית שתסייע בבניית תפריט ברריא, כזה שיאפשר לכם לתפקד בצורה אופטימלית גם בעבודה. צריכת שומנים איכותיים, סינון שומנים מזיקים, צריכת אומגה 3 ותזונה שבבסיסה ברזל (טחינה, שקדים, קשיו, חסה וירקות ירוקים עליים נוספים וכדומה).

כל אלה ועוד יסייעו לכם בשמירה על יכולות קוגניטיביות גבוהות וערנות במהלך יום העבודה תוך שמירה על רמת תפקוד גבוהה.

* המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך מיועד לנשים וגברים כאחד

 מאמר זה נכתב ע"י

       דן ברזילי,Dan Barzilay CEOMEng ,BSc ,PMP
       מנכ"ל ומנהל פרויקטים

לקבלת עדכונים וניוזלטר

Call Us
WhatsApp