Project Management Course for ECI
- פרטים
- נוצר ב ראשון, 02 פברואר 2020 19:12
- נכתב על ידי דן ברזילי

במהלך נובמבר ודצמבר 2019 העבירה פי.אמ.טים בע"מ קורס ניהול פרויקטים למחלקת ה IT של חברת ECI.
במהלך נובמבר ודצמבר 2019 העבירה פי.אמ.טים בע"מ קורס ניהול פרויקטים למחלקת ה IT של חברת ECI.
ארגון ה® PMI פרסם שב1 ליולי 2020 הוא ישיק מבחן ® PMP חדש, השינוי הוא תמהיל שאלות חדש במבחן.
כחלק ממבחן ה® PMP החדש שיושק ב -1 ביולי 2020, ארגון ה® PMI מציע למועמדי הסמכת ה® PMP את ההזדמנות להיות חלק מקבוצת פיילוט הנבחנת לפני ההשקה העולמית של מבחן ה® PMP החדש ב1 ליולי 2020. מידע רלוונטי:
אג׳ייל היא גישה שכאשר משתמשים בה באופן מתאים טומנת בחובה הבטחות רבות.
כמובן שבכל גישה חדשה שאנו מאמצים ומבצעים בה שימוש, הגישה החדשה יוצרת הרבה הבטחות וציפיות.
ניהול פרויקט בגישת האג׳ילית ממוקם באופן מסורתי כהופכי לניהול פרויקט בגישת מפל המים.
כידוע, אין שום דבר פסול בגישת מפל המים לצורך סיום ומסירה מוצלחת של פרויקטים.
לאחרונה חגגה העמותה לניהול פרויקטים PMI) 50) שנה להיווסדה.
העמותה נוסדה בשנת 1969 ומונה כיום כ 600,000 חברים בכ 218 מדינות בעולם.
במסגרת חגיגות ה 50 ביצעה העמותה תהליך של מיתוג מחדש הכולל בין היתר את החלפת לוגו העמותה וריענון חזון ויעדי העמותה.
כיום, אופן העבודה השתנה. ארגונים ואנשים עוסקים בניהול הפורטפוליו של פרויקטים וביצירה וניהול הכלכלה של הפרויקטים.
העמותה הגדירה מחדש את עולם ניהול הפרויקטים כמניע הכלכלה בארגונים והטביע דרך עבודה חדשה הנקראת ״The Project Economy״.
ביולי 2019 חברת פי.אמ.טים בע"מ העבירה קורס MS PROJECT למנהלי פרויקטים, אנשי PMO ותומכי פרויקטים מחברת א.וייס בנייה ופיקוח בע”מ.
עמותת ה PMI ®- Project Management Institute, הסניף הישראלי, הבית המקצועי למנהלי פרויקטים בישראל, השיקה את הכנס השנתי ה-23 לניהול פרויקטים ביום שלישי 18 ביוני 2019, במיקום חדש הפעם- בלאגו, ראשון לציון.
חברת פי.אמ.טים ביצעה במהלך 2019, קורס ניהול פרויקטים מתקדם לחברת מגלקום , Maglcom.
אתגר מיוחד ומעניין מכיוון שחברת מגלקום, מקבוצת טלרד, היא חברה שנחשבת כאחת ממובילות שוק התקנות התקשרות, מערכות בטחון והדאטה סנטרים בישראל מזה כ35 שנים, מבצעת ומנהלת פרויקטים בארץ ובעולם.
מנהל פרויקטים, כמקצוע, משתנה ומתפתח, לפיכך מבחן הסמכת ה PMP ®, Project Management Professional, של ארגון ה PMI ® ,Project Management Institute ישתנה בדצמבר 2019, וזאת על פי פרסום של ארגון ה® PMI.
אסטרטגיות וטכניקות המשא ומתן התפתחו מאוד בעשור האחרון, יחד עם יישומים מסייעים ביניהם גישור, בוררות ומגוון כלי השפעה ושכנוע שפיתחה הפסיכולוגיה היישומית, אז בואו נתחיל מהמקור - מהו משא ומתן?
ההגדרה המקובלת של משא ומתן (בראשי תיבות: מו"מ) היא כל תקשורת שמטרתה לשכנע או להשפיע על הזולת. משא ומתן הוא מושג חברתי בעל בולטות בתחומי מדעי החברה, הניהול והשיווק ואשר בא לציין את תהליך התנהלותם של דברים (דיבור, שפת גוף, מהלכים) בין שני אנשים או יותר, לצורך הגעה לעסקה.
קונפליקט קיים כאשר ישנם חילוקי דעות- זה טבעי, היכן שיש דעות ישנם חילוקי דעות, ייתכנו מאבקים בין אנשים עם רעיונות מתחרים ו / או אינטרסים אישיים שונים. קיימים מקורות רבים של קונפליקטים במקום העבודה ובניהול פרויקטים - חילוקי דעות מקצועיים או אחרים, תחושה של התעלמות מדעתי, אי שביעות רצון מתנאי עבודה או שכר, עומסי עבודה מופרזים, חוסר הכרה במאמצים ובהישגים או אי קידום, תפיסות של יחס מפלה או לא הוגן, תחושות של חוסר ביטחון, חשש מפני יתירות, עימותים בגין אישיות שונה, אי הבנות או תקלות בתקשורת וציפיות שונות של מה מהווה התנהגות נאותה. בניהול פרויקטים מנהל הפרויקט נדרש לפתור קונפליקטים בשוטף ולמעשה יכול להשתמש בטכניקות ניהול קונפליקטים ככלי עזר לניהול הפרויקט.
כנראה שמעת על ניהול רזה- Lean Management, אבל במידה שלא- אל דאגה!, מאמר זה יסביר את עקרונות הבסיס, שהפכו את שיטת הניהול הרזה לכלי ניהול אוניברסאלי, בתהליכי ניהול עסקיים, בתהליכי פיתוח מוצר, מהגדרת המוצר, דרך הייצור ועד שיווק, בפיתוח תוכנה, בבינוי וכן, גם ב... ניהול פרויקטים באשר הם.
ניהול רזה, בתמצות, הוא תיאוריה עסקית שמניעה אותנו ליצור מכסימום ערך עבור לקוחות עם מינימום בזבוז ומינימום משאבים. ארגון המטמיע ניהול רזה יודע מה חשוב ללקוחות ומתמקד בשיפור תהליכי המפתח המגדילים את הערך ללקוח. סוג זה של ניהול הוא יותר דרך חשיבה מאשר תוכנית הפחתת עלויות והוצאות.
כנס ניהול פרויקטים של העמותה לניהול פרויקטים - ® PMI ישראל נחשב כאירוע המוביל בארץ בתחום ניהול פרויקטים, הכנס הוא מקום למפגש של מנהלי פרויקטים ואנשי PMO הן לצורך לימוד כלים, שיטות והשקפות לניהול פרויקטים והן לצורך פיתוח קשרים ו Networking.
קצת היסטוריה- כיצד נולדו שיטות הAgile ?
בתחילת שנות ה90, כאשר שימוש במחשבים אישיים לעובדים תפס תאוצה, ענף פיתוח התוכנה היה במשבר שכונה "המשבר בפיתוח יישומים- The application development crisis ", או "ההשהייה במסירת אפליקציות - Application delivery lag."
מומחים בתעשייה העריכו כי הזמן בין הצורך העסקי המאומת לבין יישום בפועל של תוכנה שפותחה היה בממוצע כ3 שנים, שהינו זמן רב מדי.
פי.אמ.טים זכתה במכרז של חברת מקורות לאספקת קורס ניהול פרויקטים, וסיפקה בהצלחה מרובה :) את המחזור הראשון של הקורס, ראו ציוני משוב של משתתפי הקורס ממקורות במצגת למטה.
האם מנמ"ר, המנהל יחידת IT בארגון, CIO, יכול לקבל תמונת פרויקטים רוחבית וכוללת ובו בזמן להכיר גם את הפרטים של הפרויקט הבודד?
מאמר זה עוסק במשולש הכישורים של מנהל פרויקט. ארגון ה-® PMI פרסם את מהדורה 6 של מדריך גוף הידע בניהול פרויקטים (® PMBOK ) ובו הושם דגש מיוחד על משולש הכישורים הנדרש למנהל פרויקט, PMI ® Talent Triangle (כל הזכויות שמורות לארגון ה-® PMI ).
ארגון ה-® PMI גורס שסט הכישורים החשוב ביותר למנהל פרויקט, לפי מחקרים שערך, נמצא ב-3 תחומים עיקריים:
• ניהול פרויקטים טכני (Technical project management)
• ניהול אסטרטגי ועסקי (Strategic and business management)
• מנהיגות (Leadership)
הפרויקט שלך החל ועבדת עד כה לפי הספר.
קיבלת אישור על תכולת הפרויקט ובנית תוכנית עבודה לתפארת.
התחלת את הפרויקט אך לפתע התקבלה דרישה חדשה שקבלתה בשלב זה של הפרויקט נראית לך בלתי אפשרית למימוש ותגרום לפרויקט לא לעמוד בלו״ז המובטח ובתקציב המאושר.
משיחות עם בעלי העניין אתה מבין שישנה התנגדות של חלק מהם להוספת התכולה ובזמן שאתה מנסה לברר האם ניתן להכניס את הדרישה החדשה, אתה מבין שהלו״ז בורח לך בין הידיים.
בתחילת ספטמבר 2017 ארגון ה® PMI השיק את מהדורה 6 של ה® PMBOK.
בעקבות יציאת המהדורה החדשה, מבחן ההסמכה ל-PMP® יעודכן בהתאם החל מתאריך 26 במרס 2018.
להלן השינויים העיקריים לעומת מהדורה 5:
הגרסה הסופית של גוף הידע בניהול פרויקטים תפורסם לקראת סוף 2017.
בעקבות הגרסה החדשה, יעודכן מבחן ההסמכה ל ® PMP.
להלן השינויים העיקריים לעומת גרסה מס' 5:
מה לי ולניהול פרויקטים?
איך ניתן להתמודד עם התקורות הנדרשות לניהול הפרויקט כאשר כל מרצי במהלך היום מופנה למתן שירות לפרויקטים, תחזוקת מערכות וטיפול בתקלות?
פרויקטים? אצלי? אני מנהל הכל בשוטף – אין אצלי פרויקטים.
אלה הם דוגמאות לדברים שנאמרו טרם תחילת ביצוע תהליכי הטמעת ניהול פרויקטים במערך תפעול תשתיות ואבטחת מידע בחברת הביטוח "הפניקס" – אגף מערכות מידע.
הכנס השנתי ה21 של עמותת ה®PMI ישראל
הכנס השנתי של הסניף הישראלי של העמותה לניהול פרויקטים- PMI ® Israel, הוא הזדמנות מצוינת להקשיב להרצאות בנושאי ניהול בכלל וניהול פרויקטים בפרט, להכיר אנשים אחרים שעוסקים בניהול פרויקטים בארגונים שונים וממגוון תעשיות, להתרשם מהדוכנים של החברות השונות בתחום ולבצע Networking, אחת האינדיקציות לכנס מוצלח היא מספר המשתתפים- השנה היו כ1,000 איש.
בפרויקט טיפוסי, על מנהל הפרויקט לבצע משימות רבות במספר תחומים. באופן טבעי ההשקעה המרבית מתבצעת בשטחי הידע המרכזיים, הנקראים גם משולש הזהב - לו״ז תכולה ותקציב.
ישנו עוד שטח ידע נוסף, שדורש לא מעט תשומת לב ומיומנויות בין אישיות שנקרא ניהול בעלי עניין.
עד גרסה 4 של ספר ה® PMBOK,
נכלל נושא ניהול בעלי עניין כחלק משטח הידע של תקשורת בפרויקט.
החל מגרסה 5, קיבל הנושא את מקומו הראוי והתווסף כשטח ידע בפני עצמו. מדוע ?
פרויקטים חיים בעולם של אי ודאות, לפיכך ניהול שינויים הוא כלי משמעותי להצלחת הפרויקט, כאשר ניהול שינויים קלוקל או אי ניהול שינויים עלול לגרום לפרויקט להפוך הפסדי או ליצור חריגה ממטרות הפרויקט, לפחות במונחי תכולת עבודה, לו"ז ותקציב ואילו ניהול שינויים מוצלח עשוי לאפשר לנו למקסם הזדמנויות ולהעלות את רווחיות הפרויקט ולמעשה לסייע לפרויקט לעמוד במטרותיו.
בקיצור- מטרתנו היא לנהל שינויים במקום שהשינויים ינהלו אותנו, מאמר זה יציג, על קצה המזלג, 5 שלבים, שאני ממליץ לבצע, לשם יישום תהליך ניהול שינויים יעיל.
בימים אלו (ספטמבר 2016) התעדכנו בכלי התקשורת, לצערנו, על התמוטטות חניון ברחוב הברזל, ת"א ועל המחיר הכבד של שישה הרוגים וכ 24 פצועים.
קצת על הפרויקט
מדובר בפרויקט בהיקף של כ64 מיליון שקלים בו זכתה אפריקה ישראל, שהפעילה את דניה סיבוס לצורך הביצוע, שגם היא הפעילה, בתורה, כמקובל במקומותינו, סדרה של קבלני משנה.
בנובמבר 2010 ביצעה קבוצת דוראד אנרגיה את הסגירה הפיננסית למימון הפרויקט, כאשר בחודש מרץ 2011 החל הקבלן הראשי, חברת Wood Group האמריקאית בביצוע הפרויקט הראשון שלה בישראל - בניית תחנת כוח, עבור קבוצת דוראד, לייצור חשמל על בסיס גז טבעי, תחנה שתוכננה ונועדה להיות התחנה הפרטית הגדולה בישראל, על קרקע ליד אשקלון, שבבעלות חברת קצא"א (חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ) הממשלתית.
הכנס השנה היה בסימן משולש הכישרונות של ה® PMI:
• מנהיגות: Leadership
• הפן הטכני של ניהול פרויקט: Technical Project Management
•ניהול אסטרטגי ועסקי:Strategic and Business Management
האם לפעמים אתם מרגישים "עבדים" של תוכנת Microsoft Project? האם תחזוק התכנית מייגעת אתכם? להלן טיפים שיעזרו לכם לבדוק את הקובץ שלכם ולהתחיל לעבוד בצורה יעילה וזריזה.
לפני התחלת עבודה, יש להגדיר את הנושאים הבאים:
1. שהקובץ במצב של תזמון אוטומטי.
2. שלוח השנה מוגדר בכל המקומות הרלוונטיים.
הכנס השנתי ה-20 של ® PMI- יתקיים ביום רביעי, 8 יוני 2016 מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב. ארגון ה-® PMI הוא מלכ"ר המתמחה בתחום ניהול פרויקטים, שהוקם בשנת 1969 בארה"ב על ידי צוות עובדים של התעשייה האווירית האמריקאית ומטרתו העיקרית היא לשפר את הידע בניהול פרויקטים.
הכנס יסקור מגמות בתחום ניהול פרויקטים, בעזרת הרצאות, סדנאות ויישומים מעניינים וכמו כן יעניק פרס לפרויקט השנה, POY-Project Of the Year. חברת P.M.Team היא נותנת החסות לפרויקטים המנצחים, ב 2 קטגוריות: ניהול טכנולוגי – פרויקטים טכנולוגים ומערכות מידע ומנהיגות – פרויקטים בתחום החינוך והתרומה לקהילה. הפרס מטעם חברת P.M.Team Ltd לזוכים בקטגוריות אלו יהיה השתתפות בקורס יוקרתי וייחודי של ניהול פרויקטים מתקדם והכנה למבחן ה®PMP, של חברת P.M.Team Ltd שייפתח ב 24/06/2016.
בסימן פורים, עם מסכות ותחפושות נעסוק החודש במודל המשמש ככלי אבחוני בהתייחס לשלב ההתפתחותי בו מצוי צוות הפרויקט, שאחד השלבים המתוארים בו, הוא "הסרת מסכות" והתחלה של גילוי צדדים אחרים, כאשר חברי הצוות כבר אינם מהוססים או זהירים. תיאוריה זו (1977) Tuckman, מאפשרת לאבחן את הצוות בפרויקט כאשר בהמשך יעזור לעצב אותו לכדי צוות אפקטיבי.
קצת היסטוריה
ב7.4.2010 הוכרזה התוכנית להקמת תחנת כוח פרטית במועצה האזורית יואב, בתל צפית (ממזרח לקריית מלאכי, ליד יער חרובית) כתוכנית לתשתית לאומית (מספר תוכנית - תת"ל 29/א), תוכנית זו אושרה ע"י הממשלה ב3.11.2014.
ב2015 נחתם הסכם לליווי פיננסי ומימון של הקמת תחנת כח פרטית לייצור חשמל על בסיס גז טבעי ממאגר תמר (ובסולר כמקור משני), זו תחנה בבעלות דליה-אנרגיות כח בע"מ, שאמורה לספק עד 870 מגה-ואט (כ 7-10 אחוז מתצרוכת החשמל בישראל !) ולכן הינה תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל, נכון למועד כתיבת מאמר זה.
רבים שואלים אותי מה ההבדל בין עבודה (Work) לבין משך (Duration) ומה זה בכלל Fixed Units או מתי עליהם להשתמש בכל אחת מהאפשרויות האלה? תוכנת ה- Project מאפשרת צורות רבות של עבודה והגדרות ובין היתר את האפשרות לקבוע את סוג המשימה (Task Type). על מנת להסביר כיצד עובד מנגנון העבודה ב- MS Project יש צורך להתחיל במספר הגדרות.
כאשר Waze, תוכנת הניווט, יצאה בשנת 2009, לא היה כזה ברור מדוע יש בה צורך. באותה התקופה היו שפע של מכשירי ניווט אישיים, שהיו כמובן הרבה יותר יעילים מאשר מפות נייר, לכן לא היה ברור מדוע יש צורך בעוד מכשיר שגם דורש חיבור מתמיד לרשת האינטרנט. היום, Waze היא תוכנת הניווט השיתופית הגדולה בעולם ורבים מאתנו הם משתמשים קבועים של התוכנה, אפילו שאנחנו נוסעים בדרך אותה אנחנו מכירים: בדרך לעבודה, בדרך הביתה או בדרך לחברים ומשפחה.
איך נולד הכנס?
פרופ' צבי רז ייסד בשנת 1995 את PMI Israel, הסניף הישראלי של העמותה העולמית לניהול פרויקטים הPMI , Project Management Institute, כיהן כנשיאה הראשון של העמותה והיה גם הראשון שתרגם לעברית את הספר המפורסם ביותר של ארגון ה®PMI " מדריך גוף הידע לניהול פרויקטים", ®Project Management Body Of knowledge-PMBOK.
רוצים לדעת איך לבצע התאמות מיוחדות אצלכם בקובץ הפרויקט ב- Ms-Project? אנחנו כאן בשבילכם. הפעם נשתף אתכם באפשרות כיצד ניתן לייצג את אבני הדרך בפרויקט על ידי תמונה שלא קיימת באפשרויות התוכנה ומאפשרת מגוון ויזואלי הרבה יותר רחב.
לעיתים אנחנו רוצים להדגיש מידע מסויים בין אוקיינוס המידע שיש לנו בקובץ הפרויקט, לדוגמא: פעילויות מאחרות אן כאלה שחרגו מתקציב. הפעם נשתף אתכם באפשרות כיצד ניתן לבצע פורמט של תרשים הגאנט על פי המשאב אשר משוייך לפעילות.
בתאריך 10/12/2013 כתב שר התחבורה מר ישראל כץ בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא כי הוא בדרכו לחנוך את מחלף דרור החדש, שהיה צפוי להיפתח מספר ימים לאחר מכן: "היה קשה לדמיין את התוצאה הסופית והנה היום המחלף עומד על תילו". מספר ימים לאחר מכן הכבישים קרסו, שקעו, התעוותו ונוצרו כפלי קרקע אשר גרמו לדחיית פתיחת המחלף ולהשקעה כספית נוספת מעבר לתקציב 320 מיליון ₪ (לקריאת כתבה בנושא מן התקשורת). לו רק השר ו/או אנשי התכנון והביצוע היו שומעים על שיטת Pre-Mortem.
בעולם ניהול הפרויקטים, התרחיש שבו תאריך היעד לסיום הפרויקט הולך ומתקרב ויחד עם זאת, מתחוור לנו, כמנהלי פרויקטים ואנשי PMO שמנתחים את הנתיב הקריטי ומעדכנים את לו"ז הפרויקט בשוטף, שלנוכח עיכובים שהיו, הפתעות כאלו ואחרות או "סתם" תכנון לא יסודי ולא איכותי דיו של הלו"ז, עלינו "לכווץ" את לוחות הזמנים (לבצע Schedule Compression ) - הינו תרחיש נפוץ ולעיתים הכרחי.
מדריך גוף הידע בניהול פרויקטים (הPMBOK® Guide של ארגון ה®PMI ) מציג לנו שתי שיטות לקיצור לוחות זמנים של פרויקט, במאמר זה נסביר את השיטות, "נוריד" את השיטות הללו לרמת השטח ונמחיש אותן.
מנהל הפרויקט הוא בעל עניין מרכזי וגורם מהותי להצלחת הפרויקט. בקיאות והבנה של תהליכי ניהול פרויקטים, כמו גם מושגים וכלים של ניהול פרויקטים, מצד מנהל הפרויקט וצוות הפרויקט, יכולים לסייע רבות בניהול ותפעול יעיל ו"חלק" של הפרויקט וכמובן לתרום להצלחת הפרויקט. מאמר זה יסקור בקצרה 9 כלים מרכזיים לשימוש מנהל פרויקט.
לאחרונה החלו העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב ואזור המרכז. מי זוכר את הפרסומים הראשונים של שנות ה-2000 על בואה של הרכבת הקלה? מי זוכר מתי הרעיון עלה בכלל על הפרק (אמצע שנות ה-30)? חיפוש ברשת מעלה מידע ופרטים רבים לגבי הפרויקט: היסטוריה, התגלגלות הרעיון, החלטות ממשלה, אישורים וביטולים, קווים ועוד. לעומת זאת, מידע אותו היינו מצפים לראות עבור ניהול פרויקט הקמת הרכבת הקלה ולא ניתן למצוא הינו מסמך היזום של הפרויקט. מסמך היזום הוא אחד מאבני הדרך המרכזיות של פרויקט, במיוחד בפרויקט מורכב, ארוך טווח ועתיר תקציב.
מוסמך ®PMP, שים לב ! החל מתאריך 1/12/2015 ארגון ה- ®PMI משנה את שיטת הצבירה של נקודות ה- PDU לטובת שימור הסמכת ה-®PMP. מדוע? הסיבה העיקרית היא שינוי בסביבה העסקית והתפתחות במקצוע ניהול הפרויקטים ובהתאם לכך הצורך לאפשר למוסמכי PMP לגדול ולפתח כישורים חדשים ויכולת הובלת פרויקטים. סיבות נוספות הן מתן האפשרות לארגונים למצוא את העובדים בעלי הכישורים הנכונים, וכן הגדלת הערך, הרלוונטיות והאמינות של המוסמכים. לצורך כך, הגדיר ארגון ה- ®PMI את משולש הכישורים החדש (PMI Talent Triangle), אשר כולל בתוכו את הכישורים הבאים:
החל מתאריך 11 לינואר 2016 (כולל) ואילך ארגון ה®PMI משתמש במבחן חדש לצורך הסמכת ה®PMP.
השינוי התבצע בעקבות התפתחות בהגדרת תפקידו של מנהל הפרויקט. ארגון ה®PMI מבצע מחקר הגדרת תפקיד, הנקרא RDS - Rule Delineation Study , כל 3-5 שנים, על מנת לבדוק התפתחות תפקידים לגביהם מציע ה®PMI מבחני הסמכה. המחקרים מתבצעים ע"י צוות משימה של מומחים ובשימוש בשאלונים הנענים בתפוצה של אלפי משיבים.
במאמר הקודם שיתפנו אתכם בטיפים היכולים לעזור לבקרת פרויקט בדרך קלה ויעילה. הפעם נראה איך ניתן לקחת את אותם טיפים, להשתמש בתכונות מובנות של תוכנת ה-2013 MS-Project, וליצור כלים חדשים לבקרה ושליטה בפרויקט. הפעם נבנה שדה חדש, מבוסס נוסחה, אשר יראה לנו אינדיקציה גראפית האם פעילות עומדת בזמן או מאחרת מול תכנית הבסיס.
אתה מנהל לוח זמנים לפרויקט מורכב. לוח הזמנים מכיל מאות עד אלפי שורות ומנוהל ב-MS-Project. אתה לא מוצא את הידיים והרגליים ומרגיש את עצמך כעבד לתוכנת הניהול, כאשר היא שולטת בך במקום שאתה תשלוט בה בצורה יעילה. הטיפים הבאים יעזרו לך להשתלט על המצב!
כנס ה-®PMI בישראל ,המיועד לארגונים, לעצמאים ולכל מי שעולם ניהול הפרויקטים יקר לו, מספק במה על מנת להציג חידושים בתחום ניהול הפרויקטים, לצפות ולהשתתף בניתוח מקרים של פרויקטים, להשתתף בהרצאות ודיונים בתחום ניהול הפרויקטים, להציג תוכנות ניהול פרויקטים, להציע שירותים בתחום ניהול פרויקטים ובכלל לקדם את תחום ניהול הפרויקטים בישראל.
חברת פי.אמ.טים נבחרה ב2014, בקונצנזוס של חברת חשמל (מזמין הפרויקט והלקוח הסופי) ושל קבלני הביצוע המובילים-חברת Commonwealth Dynamics Inc. האמריקאית (שכינויה CDI והינה הקבלן הראשי), חברת חמו אהרון (מערכות צנרת) וחברת כור מתכת (צנרת וקונסטרוקציות מתכת) להקים מערך תכנון ובקרה ולספק שירותי PMO לפרויקט הירוק של הקמת הארובה הרביעית בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה, לצורך תכנון ובקרה של תכולות העבודה ולוחות הזמנים בפרויקט ייחודי ומאתגר זה. למעשה "נכנסנו לתמונה" לאחר גמר שלב הבטון (יציקת מבנה הארובה, שבוצע ע"י חברת שיכון ובינוי - סולל בונה תשתיות).
עבודת תכנון ובקרת פרויקטים (PMO) בסביבה מרובת פרויקטים הינה משימה לא פשוטה ולעיתים אף מורכבת.
כיצד עליי לעקוב אחר המתבצע בפרויקטים? כיצד ניתן למדוד עמידה בלוחות הזמנים של כל הפרויקטים במקביל וביצוע כל תכולות העבודה? האם הכמות הגדולה של הפרויקטים אמורה לפגום באיכות התכנון והבקרה בכל פרויקט ופרויקט?
אלו רק חלק מהשאלות הרבות שעומדות בפני PMO ומנהל לוחות זמנים בסביבת עבודה מרובת פרויקטים.
פרויקט חדש נכנס לארגון ויש צורך לבצע תכנון לבדיקת היתכנות ראשונית ואספקת מידע להנהלת החברה לצורך קבלת החלטות. אין לך הרבה זמן ויש דרישה לספק תוצאות ראשונות באופן מהיר אך גם איכותי. לעיתים אף יש צורך לבנות לו"ז למגה פרויקט תוך שבועיים. הגיע הזמן ללמוד תכנון מהיר ב- 4 שלבים לצורך הצגת לו"ז ראשוני (draft) לפרויקט.
הארגון גדל, כמות הפרויקטים גדלה ואיתם הצורך בניהול יעיל ואיכותי יותר של הפרויקטים? פרויקטים רבים בארגון נכשלים ואין ניהול יעיל של הפורטפוליו הארגוני? הגיע הזמן לחשוב על הקמת משרד PMO!
מזל טוב – עברת את מבחן ה- ®PMP.
הידעת, שאם ברצונך לשמר את ההסמכה שלך, הנך נדרש לעמוד בתוכנית ההסמכה המתמשכת CCR - Continuing Certification Requirements, אשר תומכת בהתפתחות מקצועית באמצעות לימודים ונתינה בחזרה למקצוע. בתקופת מעגל ההסמכה שלך, שנמשך 3 שנים, עליך לצבור 60 נקודות פיתוח מקצועיות הידועות בשם professional development units או בקיצור PDUs. ארגון ה-PMI® מציע מגוון רב של דרכים, מעבר לקורסים וסמינרים, לשימור ההסמכה שלך וצבירת נקודות.
כרעם ביום בהיר מינו אותך להוביל תהליך של ניהול סיכונים בפרויקט של החברה. לא התעסקת בתחום זה בעבר ואין לך מושג מה רוצים ממך. אל דאגה ! אנחנו כאן כדי לעזור ולהוביל אותך בתהליך. מאמר זה יפרט באופן מקוצר ופרקטי את הפעולות הבסיסיות שעליך לבצע, וייתן לך את הכלים הראשוניים לצורך ביצוע התהליך.
הגדרה
לפי ה-®PMBOK, סיכון הוא כל אירוע שכרוכה בו אי ודאות והתממשותו עלולה לגרום לנזק או תועלת לפרויקט, ולכן שים לב, שסיכון אינו חייב להיות שלילי. לאורך הפרויקט קיימים גם סיכונים חיוביים הנקראים הזדמנויות שאם נדע לנצל אותן, נוכל לקדם את מטרות הפרויקט. בהתאם לכך, מטרות ניהול סיכונים בפרויקטים הן להגדיל את ההסתברות וההשפעה של אירועים חיוביים ולהקטין את ההסתברות וההשפעה של אירועים שליליים בפרויקט.
במאמר זה, נתייחס רק לסיכונים שליליים.
הקדמה
שנים רבות חלפו מאז פורסם (1983) מדריך ה-®PMBOK (Project Management Body Of Knowledge, גוף הידע בניהול פרויקטים) הראשון על ידי עמותת ה- ®PMI כ- White Paper והמהדורה הראשונה העולמית ראתה אור בשנת 1996.
מאז, מעדכנת העמותה את מתודולוגיית ניהול הפרויקטים (®PMBOK) אחת לארבע שנים בערך והנה, הגיעה זמנה של מהדורה 5.
ספר ה- ®PMBOK המכיל את רשימת המונחים, הפרקטיקה והקווים המנחים לניהול פרויקטים, טומן בחובו כמות רבה של מידע, לכן אנחנו כאן כדי לעזור לכם לראות את התמונה הכוללת בקלות ובמהירות.
אז מה חדש ב- ®PMBOK מהדורה 5?